Buletinul informativ


Informaţii de interes public comunicate din oficiu, în conformitate cu art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare :

Capitolul I Actele normative care reglementează organizarea şi funcţionarea Instituţiei Prefectului – Municipiul Bucureşti

Constituţia României, republicată;

Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, cu modificările şi completările ulterioare şi Hotărârea Guvernului nr. 94/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005;

Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

Ordonanța de Urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, cu modificările și completările ulterioare;

Ordonanţa Guvernului nr. 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârea Guvernului nr. 1693/2004 privind modul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice comunitare pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor simple, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârea Guvernului nr. 1767/2004 privind modul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, cu modificările şi completările ulterioare;

Hotărârea Guvernului nr. 906/2020 pentru punerea în aplicare a unor prevederi ale Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;

Hotărârea Guvernului nr. 66/2021 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 906/2020 pentru punerea în aplicare a unor prevederi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;

Capitolul II Structura organizatorică, atribuţiile departamentelor, programul de funcţionare, programul de audienţe al autorităţii sau instituţiei publice

Pentru consultarea informațiilor de la punctele a.) și b.), accesați link-urile

a.) Structura organizatorică

b.) Atribuţiile departamentelor

c.) Programul de funcţionare:

         Instituţia Prefectului-Municipiul Bucureşti îşi desfăşoară activitatea după următorul program:

                   Luni – joi, între orele 800 – 1630 şi vineri, între orele 800 – 1400

         Registratura (parter) are următorul program cu publicul:

                   Luni – joi, între orele 900 – 1500

                   Vineri, între orele 900 – 1300

         Apostila (parter) are următorul program cu publicul:

                   Luni – vineri, între orele 900 – 1300 depunere și eliberare acte

d.) Programul de audienţe:

         Audienţele la conducerea Instituţiei Prefectului-Municipiul Bucureşti se desfăşoară în sediul din str. Batiște nr. 13, sector 2, cod poștal 020932, pe baza unei cereri de primire în audienţă.

         În răspunsul primit de către petent se precizează data, ora şi locul unde se va desfăşura audienţa.

Capitolul III Numele și prenumele persoanelor din conducerea autorității sau a instituției publice și ale funcționarului responsabil cu difuzarea informațiilor publice

a.) Numele şi prenumele persoanelor din conducerea Instituţiei Prefectului-Municipiul Bucureşti:

                   Prefect: TOADER Mugur-Mihai

                   Subprefect: PREDA Marian

                   Subprefect: BADEA Jean

                   Subprefect: BUDAI Richard-Tiberius

b.) Numele şi prenumele funcţionarului responsabil cu difuzarea informaţiilor de interes public:

                   consilier Emil Tcaciuc

Capitolul VI Programele şi strategiile proprii – Programele şi strategiile proprii

Dreptul de a avea acces la informaţiile de interes public este garantat prin Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare. Este una dintre legile care orientează administraţia publică spre cetăţean, promovând şi respectând dreptul acestuia de a fi informat privitor la deciziile administraţiei şi la modul de utilizare a banilor publici. Alte două legi create să asigure transparenţa în administraţia publică sunt Legea nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei în exercitarea demnităţilor publice, cu modificările şi completările ulterioare.

Autorităţile şi instituţiile publice sunt obligate să asigure cetăţenilor informaţiile de interes public, solicitate în scris sau verbal responsabilului cu informarea publică a instituţiei. Legea nr. 544/2001, completată prin Hotărârea Guvernului nr. 123/2002 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare, cu modificările şi completările ulterioare, stabileşte informaţiile de interes public asigurate de autoritatea publică din oficiu sau la cerere.

Nu se furnizează informaţiile:

  • din domeniul apărării naţionale, siguranţei şi ordinii publice, dacă fac parte din categoriile informaţiilor clasificate, potrivit legii;
  • privind deliberările autorităţilor, precum şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României, dacă fac parte din categoria informaţiilor clasificate, potrivit legii;
  • privind activităţile comerciale sau financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenţei loiale, potrivit legii;
  • cu privire la datele personale, potrivit legii;
  • privind procedura în timpul anchetei penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie surse confidenţiale ori se pun în pericol viaţa, integritatea corporală, sănătatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfăşurare;
  • privind procedurile judiciare, dacă publicitatea acestora aduce atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia dintre părţile implicate în proces;
  • a căror publicare prejudiciază măsurile de protecţie a tinerilor.

Informaţiile solicitate verbal pot fi furnizate pe loc sau în scris, la o dată ulterioară, dacă tipul informaţiei necesită documentare. Autorităţile publice se obligă să răspundă în scris solicitărilor în termen de:

  • 10 zile pentru comunicarea informaţiei de interes public solicitate, dacă aceasta a fost identificată în acest termen;
  • 10 zile pentru anunţarea solicitantului că acest termen nu a fost suficient pentru identificarea informaţiei solicitate;
  • 30 de zile pentru comunicarea informaţiei de interes public identificate peste termenul de 10 zile;
  • 5 zile pentru transmiterea refuzului de comunicare a informaţiei solicitate şi a motivării refuzului.