Legislaţie:
- Hotărârea Guvernului nr. 499/07.04.2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea comitetelor consultative de dialog civic pentru problemele persoanelor vârstnice,
- Ordinul prefectului nr. 663/22.10.2013 privind reactualizarea componenţei Comitetului consultativ de dialog civic pentru problemele persoanelor vârstnice din cadrul Instituţiei Prefectului Municipiului Bucureşti.
- Ordin 538 – 27.06.2017
Scop
Activitatea Comitetului consultativ de dialog civic pentru problemele persoanelor vârstnice urmăreşte:
- asigurarea relaţiilor de colaborare care să permită informarea reciprocă permanentă asupra problemelor care sunt de interes specific pentru persoanele vârstnice;
- consultarea reprezentanţilor persoanelor vârstnice asupra proiectelor de acte normative care urmează să se iniţieze, precum şi în toate problemele cu caracter economic, social, medical şi cultural, de interes al acestora;
- monitorizarea aplicării măsurilor stabilite în exercitarea atribuţiilor.
Atribuţii:
- analiza problemelor cu caracter socio-economic care privesc persoanele vârstnice;
- elaborarea de propuneri pentru soluţionarea acestor probleme;
- elaborarea unor rapoarte anuale ce vor fi înaintate de către prefect conducerii Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice şi a Ministerului Afacerilor Interne.