Gestionarea situațiilor de urgență generate de fenomenele meteo extreme

Astăzi, 27 septembrie 2024, prefectul municipiului București, domnul Mugur- Mihai Toader, a condus două ședințe de lucru cu reprezentanții instituțiilor care asigură funcții de sprijin în gestionarea situațiilor de urgență generate de fenomenele meteo extreme.

Reprezentanții autorităților cu atribuții în domeniu, prezenți la cele două ședințe, au dat asigurări că pot să răspundă prompt și eficient și că dispun de mijloacele și resursele necesare pentru a interveni.

Totodată, urmare a videoconferinței organizate în data de 27.09.2024 de conducerea Ministerului Afacerilor Interne, la  ora 16.00, valorificând aspectele discutate în sedințele de lucru, la nivelul municipiului București, prefectul Mugur-Mihai Toader a dispus măsurile specifice ce se impun pentru prevenirea apariţiei unor factori de risc ce pot afecta starea de normalitate a vieţii social economice a Capitalei, precum şi pentru monitorizarea cu toată atenţia a evoluţiei fenomenelor meteorologice periculoase, pentru a putea interveni în timp util la apariţia unor situaţii de urgenţă, respectiv:

 Verificarea modului în care au fost realizate/întreținute șanțurile și rigolele de scurgere a apelor pluviale, precum și cursurile de apă pe raza municipiului București – îndepărtarea blocajelor existente (depozitare necontrolată a deșeurilor, deşeuri vegetale, material lemnos, etc);

 Informarea și atenționarea persoanelor fizice și juridice care au amplasat pe domeniul public și/sau privat echipamente/materiale (ex. schele, panouri, corturi, etc.) pentru punerea în siguranță a acestora;

 Intervenția operativă în cazul căderilor de arbori în scopul prevenirii punerii în pericol a vieții și integrității oamenilor și a producerii unor pagube materiale;

 Monitorizarea la nivelul fiecărui sector, de către serviciile de asistență socială, a persoanelor neajutorate, vârstnice, nedeplasabile și singure (fără familie);

 Verificarea zonelor nesalubrizate unde s-au produs inundații în anii precedenți (în special cele cunoscute de către autoritățile publice locale ca fiind zone inundabile) și luarea urgentă de măsuri și lucrări pentru remedierea acestor zone;

 Reanalizarea de către toţi membrii C.L.S.U. a prevederilor Planurilor locale de apărare împotriva inundaţiilor precum şi a prevederilor “Manualului Primarului” pentru managementul situaţiilor de urgenţă în caz de inundaţii;

 Pregătirea tehnicii de intervenție, a echipamentelor și stocurilor de materiale pentru răspunsul operativ în situații de urgență create de inundaţii;

 Asigurarea intervenţiei pentru scoaterea apei care se acumulează pe domeniul public, în curţile oamenilor, la nivelul demisolurilor/subsolurilor sau în beciurile caselor;

 Asigurarea sprijinului de către structurile Ministerului Afacerilor Interne cu atribuții în asigurarea ordinii publice, conform competențelor ce le revin.

 Asigurarea sprijinului Brigăzii Rutiere din partea Polițiilor Locale ale Sectoarelor 1-6 cu echipaje organizate pentru schimbul 3.

Menționăm că, pentru asigurarea stării de operativitate şi a capacităţii optime de intervenţie, prefectul a solicitat instituirea la nivelul fiecărui sector a serviciului de permanență cu personal corespunzător și echipe operative de intervenție.

Măsurile ce se impun a fi aduse la îndeplinire de autoritățile cu atribuții în domeniul gestionării unor astfel de riscuri au fost cuprinse într-o hotărâre a Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență.

Totodată, prin Ordin de prefect a fost activat Centrul Municipiului București de Coordonare și Conducere a Intervenției privind Gestionarea Situațiilor de Urgență.